Kids Creative Dance a pornit ca un curs de dans, a evoluat în 10 ani de joacă și s-a transformat într-un progam de educație timpurie în mișcare.
.
Educația timpurie şi primii ani de viață dezvoltă copii armonioşi // în MIŞCARE.
.
Educația poate fi cântată, dansată şi organizată prin joc joacă, poate porni de la concret şi practică şi poate fi interdisciplinară. Şi ce bine se simte şi ce completă este când e aşa!
.
Am propus DANS pentru educația timpurie în 2009 la început de drum, în 2012 când deja observasem câteva direcții constructive de integrat în practica mea, în 2016 când am cunoscut-o pe Helen cu Music and Movement, care mi-a confirmat temeinic ceea ce credeam. Am spus și în 2019 după încă 3 zile de Conferință @First7. Și o să mai spun și în anii următori:
.
Dansul e matematică, dansul e socializare, dansul e empatie, dansul cântat e dezvoltarea vocabularului prin rime, dansul e coordonare, dansul e sănătate, dansul e fericire prin fiziologia hormonilor pe care îi eliberează în corp, dansul e conştientizare corporală, dansul e respirație, e conştientizarea spațiului, a distanțelor, a măsurii, a geometriei, dansul e dezvoltarea echilibrului, a simțurilor, ritmul este prima numărătoare cu sens practic şi prima pe care o înțeleg bebeluşii înainte de dezvoltarea limbajului, dansul e stare de bine din care orice proces de învățare devine optim, dansul e cel mai bun start în viață şi o continuare plină de beneficii. Dansul e mişcare şi viață în sine.
.
Kids Creative Dance în pregătirea pentru școală mai mult decât pentru serbările pe scenă
În decembrei 2019 a fost serbarea maraton // with 5 dance shows integrated in a 4 hour Christmas Kindergarten Show.
.
Şi concluzia mea // din nou // este că e nevoie de mai multă activitate sportivă, de educație în mişcare, de dans, de joc. E nevoie de adaptarea întregului sistem şi mediu în jurul nevoilor reale ale copilului de 1-3 ani şi de 3-6 ani.
Mișcarea și dansul au legătură şi cu scrisul de mână şi cu matematica. Dezvoltă musculatura şi creierul pentru deprinderea abilităților ce stau la baza amândurora.
.
‘The muscles of the body are developed through the snowflake effect, from the inside out and up to down. The extremities are the last to form and work collaboratively.’
Helen Batteley – Music and movement // National Day Nurseries Association UK
.
‘Writing is not an easy task for children and involves the formation and control of many muscles to impact on each other. Using specific equipment in play such as scarves, percussion instruments, etc, will support children to strengthen their manipulative skills required for writing. With over 60+ muscles in the hand alone, these muscles need to be fine-tuned for precision and accuracy.’
Helen Batteley – Music and movement // National Day Nurseries Association UK
.
În evaluarea de final de an 2019, făcută pentru Maria International School of Bucharest, prezentam obiectivele dansului în viziunea mea și practica pe care o propun:
During dance classes we have the objective not only to work with our body parts collaboratively, but also to synchronize with the group as a team, to enjoy the process of learning and to help each other as much as possible when some of us have learning difficulties.
.
The development of fine-motor skills is an objective and a benefit of/from the dancing class.
.
Despre practica săptămânală din 2019 în grădiniță și în Year 1, 2 and 3 // UK educational system
Dancing class has a lot to do with Maths. We played throughout this semester with adding and dividing the group of dancers in half, or in groups of 2, 3, 5 and so on.
Children formed circles, triangles, squares and lines working as a team to succeed in these tasks in a predetermined time sequence – 10 seconds maximum – by playing musical statues.
Dancing with musical phrases of 8 beats per phrase also develops maths skills.
*fragmente preluate din evaluarea de final de an și prezentarea obiectivelor urmărite în timpul cursului.
Kids Creative Dance în module de 8 şedințe dedicate tandemului părinte-copil 1-3 ani în cadrul securizant al unui studio
Acest curs fascinant din care părinții învață mai mult decât copiii, dansează mai mult decât copiii şi culmea tot copiii sunt primii beneficiari ai cursului. Oare cum se întâmplă magia asta?
Tandemul părinte-copil de 1-3 ani în dans şi mişcare poate fi văzut ca un curs în care şedințele se repetă, playlistul e acelaşi, recuzita şi ea aceeaşi, copilul nu e atent, e prea mic să facă coregrafii, imită ce poate şi nu poate prea mult că abia merge, cum să şi danseze? Oricum nu vrem să facem dansator din el.
SAU // Tandemul părinte-copil de 1-3 ani în dans şi mişcare poate fi văzut ca o oportunitate de a consolida relația de încredere dintre noi. Dintre noi doi, noi şi ceilalți, noi şi mediul, noi şi experiențele noi
Programul poate fi văzut ca un cadru unde dincolo de structura repetitivă care asigură sentimentul de siguranță şi familiar – construit în primele şedințe – este chiar creativitatea mult dorită şi starea aceea potrivită pentru procesele de învățare specifice etapei de evoluție a copilului. Şi a părintelui.
Poate fi văzut ca potrivit vârstei de 1-3 ani – în care evoluția este optimă prin mişcare, viață concretă, simțuri şi experiențe noi, dincolo de aparenta lipsă de atenție sau progres. Copilul absoarbe tot, chiar dacă nu arată.
Dansul în tandem poate fi văzut ca o ocazie să observăm cât de bine încurajăm şi cum reuşim să încadrăm non-intruziv evoluția copilului în ritmul lui şi pe ritm,
//cu baby steps în dans şi mişcare. La propriu şi la figurat.
.
Kids Creative Dance în tandem părinte-copil de 1-3 ani poate fi văzut, observat, integrat pe mai multe straturi.
La final, şedința 8 este mereu fascinant de diferită pentru fiecare grup închegat cu personalitatea lui.
Şi acest final, după cele 8 şedințe parcurse împreună, e cumva mereu armonios.
.
Pe 7 octombrie dăm startul noilor module Kids Creative Dance în tandem părinte copil pentru 1-3 ani și 2-5 ani, pe parchetul studioului The Center
După o jumătate de an de pauză, ne dezmorțim și ne entuziasmăm // de un nou start de sezon de cursuri Dans cu Alina Vișan. În grupuri restrânse și în condiții de siguranță // sezonul de toamnă include 2 module KCD care mă găsesc iar foarte curioasă. De data asta cum vor fi grupurile noastre?
.
// Programul de educație timpurie în mișcare
10:30 – 11:15 // Kids Creative Dance tandem părinte-copil 1-3 ani
12:00 – 12:45 // Kids Creative Dance tandem părinte-copil 2-5 ani
// modul 8 şedințe // 7 oct, 14 oct, 21 oct, 28 oct, Pauză 4 noiembrie, 11 nov, 18 nov, 25 nov, 2 dec.
// 450 lei
// grup restrâns cu maxim 5 tandemuri într-un spațiu de 60mp
// The Center, Intrarea Catedrei 17-23 (harta la Contact)
Înscrieri doar prin mail // goingap@alinapetrisan.ro
Recomand parcurgerea întregului modul de 8 sesiuni pentru atingerea obiectivelor programului și aștept cu entuziasm o nouă joacă în mișcare.
Cu drag,
Alina.
Recent Posts
- Cum se simte să devii fratele mai mare
- Sezonul 3 // Dans cu Alina Vișan // 3 workshopuri a câte 3 ore cu teme de lucru puse în mișcare
- An embodied approach about creativity, play and learning processes
- Educație în mișcare printr-un program de activități // alternativă pentru grădiniță în timpuri pandemice
- Ne naștem dansând // despre firescul corpului în mișcare
- Kids Creative Dance în parcursul a 10 ani // și continuarea cu noi module în tandem în studioul The Center din zona nord
- Dancing Ladies feedback 2019 // Un nou început în 2020
- De la dans sportiv la dans terapie // un stil de viață cu evoluție în mișcare
- Wedding Dance 2019 // Ioana și Dan
- Primul curs internațional Dance Scottish // 1 year later
- Scottish Spirit in Romania
- Final Event // Dance Scottish M2 S1
- Charity Night for Georgiana // S1
- Red House // Dance Scottish M5 S2
- Expat Dancing ladies classes // Fun classes!
- Ramona & Romulus D.
- Monica & Bogdan T.
- Anca & Cristi S.
- Alina & Adrian C.