Dansterapia este o terapie care include corpul. Include corpul care nu minte şi nonverbalul care reprezintă 80% din comunicare. Include interrelatia minte-corp cu care lucrând, evoluăm.

VEZI CV-UL Alinei Drumul Alinei de la dans terapeutic la psihoterapie prin dans şi mişcare a început în 2013 şi continuă şi în prezent. 

În 2016, lucrarea de licență a inclus 3 studii de caz observate în contexte și cadre de lucru în grup sau unu la unu diferite pe perioade de la 6 luni la 4 ani.

Rezumatul și concluziile lucriiTema Beneficiile terapiei prin dans și mișcare ca terapie complementară în programele de intervenție pentru persoanele cu tulburări de spectru autist. 

.

Există o diferență între dansul terapeutic de care ne putem bucura şi singuri acasă dansând în sufragerie, fie că se uită sau nu cineva la noi // şi dansterapie.

.

Pentru ca dansterapia să fie încadrată în categoria psihoterapiilor, sunt 3 condiții de împlinit:

  1. Este nevoie de un psihoterapeut format în psihoterapia prin dans şi mişcare
  2. Este nevoie de o relație terapeutică bazată pe încredere între beneficiar şi psihoterapeut într-un cadru securizant
  3. Există obiective stabilite de comun acord între psihoterapeut şi beneficiar în programul individual sau de grup.

Acest (deja nu atât de nou) capitol deschis sub umbrela Dans cu Alina Vișan // terapie în mișcare // este la intersecția dansului cu psihologia și neuroștiința, cu încredere că suntem inclusiv corpul nostru și el poate fi un puternic şi sincer instrument de dezvoltare personală.

Clasele Therapy Dance propun // lucrul cu noi // prin observare şi introspecție, în contact cu emoțiile, senzațiile, gândurile noastre. Acestea, în mișcare, se transformă în comportamente, în studio sau în afara lui, în viața de zi cu zi. Lucrul cu noi, prin practica propusă, ne susține evoluția.

Îl putem numi şi dans.

Ai întrebări sau idei legate de acest tip de clasă?

DESCHIDE-TE!

In Bucharest & Online

De la dans terapeutic la dansterapie

Obiectivele generale și beneficiile către care tindem

// măsura potrivită în timpul alocat unei ședințe între vechi – ce susține starea de siguranță și predictibil;  și expunerea la nou – ce dezvoltă adaptabilitatea și flexibilatea, reduce rezistența și frustrarea în procesele de învățare, până la a susține creativitatea și independența.

// îmbunătățirea interacțiunilor sociale

// învățarea unui limbaj alternativ nonverbal de comunicare prin eticheta dansului

// modelarea de comportament

// echilibrarea emoțională și fiziologică

// încrederea în capacitățile proprii și înțelegerea așteptărilor care se cer într-un cadru setat

// lucrul cu atenția și focusul într-o sarcină propusă

// crearea premiselor pentru inițiativă și autonomie

// dezvoltarea psihomotorie

Tipurile de clase

Focusul Alinei în crearea programelor este orientat să asigure un cadru de lucru securizant și pe cât posibil predictibil, pornind de la starea fiziologică de siguranță, construind astfel spre starea de joc-joacă ce asigură accesul la creativitate, flow, inițiativă, încredere în sine și procese de înțare parcurse fără rezistență și frustrare, ci cu deschidere și optimizate.

Clasele Therapy Dance – conceptul, organizarea și predarea lor – au fost împărțite pe categorii după cum au fost cerute de-a lungul timpului și după cum s-au desfășurat concret până azi în practică.

Consiliere online

pentru implementarea programului de intervenție/recuperare/dezvoltare personală Therapy Dance chiar în spațiul de acasă și în cadrul familiei.

Obiectivul urmărit este generalizarea unor deprinderi și comportamente dezvoltate în studio pe cât posibil și în mediul de acasă.

ședințe private săptămânale Therapy Dance online prin video-call

Cursuri de grup

pentru implementarea programelor de integrare socială şi dezvoltare psihomotorie în grupuri închise sau deschise

Programe Therapy Dance personalizate în mișcare pentru grupuri de persoane cu autism, dizabilități mintale, întârzieri în dezvoltare și/sau dificultăți în învățare.

ședințe private săptămânale în studioul Alinei sau în alte locații la cerere.

Cursuri particulare

de lucru 1 la 1, în pereche, în familie sau în tandem părinte-copil 

Programe personalizate de dezvoltare personală în mișcare adaptate la nevoile beneficiarului și la obiectivele stabilite împreună. Obiectivele se așează și pe parcurs ținând cont de ritmul și evoluția fiecăruia.

ședințe private săptămânale în studioul Alinei, online sau în alte locații la cerere.

Tandem părinte-copil cu TSA

în programe de terapie bazate pe relație şi de educație prin dans şi mişcare pentru copii, tineri şi adulți cu autism în tandem cu mamele lor 

Programele personalizate de intervenție și integrare socială de terapie în dans și mișcare sunt complementare terapiilor de bază de recuperare.

ședințe private săptămânale în studioul Alinei sau în alte locații la cerere.

Programe de terapie în mcare

În colaborare cu centre și asociații


cu şedințe gândite să construiască conform capacităților beneficiarilor, pas cu pas, mişcare cu mcare,ptămână după săptămână // dintr-o stare de bine //

Integrare socială şi dezvoltare psiho-motorie prin dans şi mişcare

În urma programului Therapy Dance practicat timp de 29 ședințe, tinerii şi adulții cu dizabilități mintale severe de la Asociația Sfânta Ana, 

// au un repertoriu de 45 de minute de piese pe care le recunosc şi pe care le asociază cu mişcări anume

// au dorința de a progresa la fiecare şedință

// au bucuria de a dansa în starea de bine aferentă muzicii şi a faptului că înțeleg cadrul şi aşteptările avute de la ei 

// unii dintre ei au piese preferate şi manifestarea este pe măsură atunci când aud piesa respectivă

// unii dintre ei au memorat parțial sau total coregrafiile aferente pieselor

// unii dintre ei şi-au îmbunătățit vizibil echilibrul, capacitatea de a imita mişcarea în timp real, coordonarea

// unii dintre ei întreabă la finalul fiecărei şedințe cu entuziasm dacă vom dansa şi săptămâna viitoare împreună

// cu toții socializează între ei în mişcare şi dans

// cu toții exersează concret orientarea în spațiu şi conştientizarea poziției lor față de ceilalți şi mediu în mişcare, exersează aşezarea în linie, cerc, 2 câte 2 în pereche, etc. 

// cu toții exersează motricitatea fină şi grosieră, ritmicitatea, îşi folosesc simțurile şi abilitățile prin utilizarea eşarfelor şi a instrumentelor

Mulțumim celor care au făcut posibilă consecvența 29 de săptămâni.

>>>

Scottish și Programul de educație timpurie incluse în terapie

>>>În 2018-2019 am folosit dansul scoțian în programe Therapy Dance

în lucrul cu tandemurile părinte-adolescent cu autism și în proiectul de colaborare cu o asociație.

Pentru persoane cu dizabilități mintale și/sau autism, dansul scoțian este potrivit pentru că

// are un ritm clar,

// este predictibil,

// are cerințe exacte,

// figuri simple,

// pattern-uri de mișcare ușoare și geometrice și

// este echilibrat între a fi un dans individual și de asemenea social într-o măsură în care expunerea să ducă la dezvoltarea lor în mișcare.

Dansul scoțian creează starea de siguranță prin structura clară și starea de bucurie prin specificul muzicii și al interacțiunii prietenoase.

>>>Programul de educație timpurie în mișcare

poate fi adaptat în programele de terapie ale persoanelor cu întârziere în dezvoltare și dificultăți în învățare. Echilibrarea emoțională și lucrul cu accent pe deprinderi și abilități specifice etapelor din primii ani de viață ajută la depășirea unor blocaje, completarea unor procese de învățare și în cele din urmă devin baza pentru evoluție mai departe.

Alina says

Evoluție în dans și mișcare de mână cu copilul tău.

Am observat de-a lungul anilor ce beneficii are lucrul în tandem părinte-copil.

Cred și este doar părerea mea, că părintele care lucrează cu el și care acceptă să lucreze pornind de la propria terapie și în tandem cu copilul lui

// creează premise de evoluție și dezvoltare pentru sine și pentru toate generațiile ce-l moștenesc.

Atunci când părintele refuză să lucreze înspre a-și depăși condiția și limitările, copilul va porni din punctul în care s-a oprit părintele.

Desigur și el, copilul, are de ales între a-și depăși condiția și limitările sau nu. 

Atunci când copilul are autism sau dizabilități mintale, atunci când copilul are nevoi speciale și dezvoltarea lui este limitată de acestea, dezvoltarea personală a părintelui este crucială pentru progresele cât de mici ale copilului. >>>

>>> În lucrul cu tandemuri părinte-copil (neurotipic sau autist), aud adesea

fac tot ce fac pentru copilul meu, mi-am sacrificat viața pentru copilul meu, copilul meu este pe primul loc

// și dintr-un punct încolo – dacă luăm în considerare că schimbarea începe de la fiecare dintre noi – aceste credințe încep să fie distructive și pentru părinte și pentru copil. Rămâne la latitudinea fiecărui părinte să evalueze pentru el de unde începe acest punct.

Dansterapia nu este dans social. Dansterapia în tandem părinte-copil implică:

// o relație terapeutică și un cadru securizant

// un proces terapeutic care cere răbdare,  asumare şi lucru cu sine inclusiv pentru părinte şi

// obiective stabilite de comun acord cu terapeutul.

Beneficiile sunt pe măsura complexității procesului.

Sunt Alina Vișan (Petrișan),
și creez programe personalizate de dezvoltare personală/ intervenție/ recuperare/ integrare socială  prin dans și mcare.

>>>

Cum se simte să devii fratele mai mare

Cum se simte să devii fratele mai mare // deplasarea de la centrul universului către latura unui pentagon Observ la Sasha Observ cât de dureros este să afle și…

March 15, 2021Blog în mișcare Când nu dansez, scriu ce simt Early Education

Sezonul 3 // Dans cu Alina Vișan // 3 workshopuri a câte 3 ore cu teme de lucru puse în mișcare

Dezvoltare personală cu teme de lucru observate și integrate în dans și mișcare Sezonul 3 Dans cu Alina Vișan // cu cele 3 după amieze de sâmbătă a câte…

September 26, 2020Blog în mișcare Înscrierile sunt deschise Social

An embodied approach about creativity, play and learning processes

Creativity precedes the learning process My objective is this new sequence, maybe even a new choreo. I find an inspiring piece of music and I start tuning my body…

September 24, 2020Blog în mișcare Când nu dansez, scriu ce simt Early Education

Educație în mișcare printr-un program de activități // alternativă pentru grădiniță în timpuri pandemice

Vrem să organizăm activități pentru un grup foarte restrâns de copii din categoria de vârstă 2,5 – 3,5 ani într-un program de educație în mișcare La 3 ani -…

September 18, 2020Blog în mișcare Early Education Înscrierile sunt deschise
Copyright © Dans cu Alina Vișan (Petrișan) 2013 – 2020

Thousands of emotions light you UP!